Blog

Czy MEDYTACJA działa? Zobacz JAK MEDYTOWAĆ i sobie pomóc, dzięki akceptacji siebie | Iwona Moczulska

Czy medytacja działa? Nad tym pytaniem pochulają się wspólnie Sonia i jej gość – Iwona Moczulska. Medytacja (łac. meditatio – zagłębianie się w myślach, rozważanie, namysł) to praktyki polegające na ćwiczeniu umysłu lub wprowadzaniu się w odmienny stan świadomości w celu obniżenia poziomu kortyzolu oraz wyciszenia się.

Iwona zaczęła praktykować medytację, gdy dowiedziała się od lekarzy, że ma guza w okolicach kręgosłupa. Przyznaje, że jej choroba była dla niej momentem przebudzenia się do życia. Ponieważ, bliska  jej osoba po usłyszeniu diagnozy, zadała jej pytanie: czy musiałaś zachorować, żeby zmienić swoje życie? Sonia podkreśla, że życie daje nam wiele żółtych alarmów, że coś robimy nie tak, natomiast większość z nas świadomie je ignoruje. Ważne pytanie, które musimy sobie zadać w tym momencie, to czy warto czekać na drastyczny moment, abyśmy znaleźli siłę w sobie, żeby zmienić swoje życie?

Historia Iwony z medytacją rozpoczęła się, gdy musiała czekać około dwóch miesięcy na ponowne badanie. Wtedy miała dużo czasu dla siebie i odkryła nagranie medytacji stworzone przez Sonię (dostępne na naszej stronie, link poniżej). Podkreśla, że wiara w to, że medytacja jej pomoże, pozwoliła jej się otworzyć na jej działanie. Po dokładnie trzech dniach stwierdziła, że czuje różnicę w tym, jak się czuje w swoim ciele. Po trzech miesiącach Iwona udała się na badania kontrolne przed operacją guza, gdzie lekarz poinformował ją, że jej guz zniknął. Oczywiście Sonia podkreśla, że nie powinniśmy zamieniać lekarzy na medytację. Sama Sonia wspomina historię, którą usłyszała od swojego lekarza o pewnej dziewczynie, której każdy lekarz mówił, że nie pozostało jej zbyt wiele czasu. Jej rodzina jednak zabrała ją do ośrodka medytacyjnego. Niestety, nikt nie wie, jakiego, ale dziewczyna żyje i jest w pełni zdrowa. Iwona podkreśla, że cuda się zdarzają, ale najważniejsza zarówno w cudach, jak i w medytacji, jest wiara.

Dla zainteresowanych rozpoczęciem codziennych medytacji, oferujemy parę przydatnych wskazówek, jak medytować:

Postawa ciała: Możesz medytować w pozycji siedzącej na poduszce lub krześle. Ważne jest, aby kręgosłup był całkowicie wyprostowany — od dolnej części pleców aż po szyję (idealnie, gdy nie opiera się o nic).

Czas: Najlepszym momentem na medytację jest poranek, gdy medytacja jest pierwszą rzeczą, którą robisz rano. Wtedy łatwiej jest regularnie praktykować, a ma ona pozytywny wpływ na cały Twój dzień. Jednak każda pora, która Ci odpowiada, jest dobra!

Miejsce: Znajdź miejsce, w którym nic Cię nie rozprasza. Idealne jest, gdy przestrzeń do medytacji jest cicha, czysta i uporządkowana — ma to pozytywny wpływ na umysł.

Długość: Możesz zacząć od zaledwie 1 minuty i stopniowo zwiększać czas o 1 lub 2 minuty tygodniowo, aż dojdziesz do 20 minut lub nawet dłużej.